Klant van Nissan Navara kwam langs bij ons met de vraag om de EGR klep weg te schrijven van zijn wagen. Hij had er iets van gelezen op het internet, wij vroegen hem waarom hij dat denkt en hij antwoordde “mijn wagen houd soms een paar seconden in als ik vermogen vraag”. Wij deden een testrit samen, met de klant en inderdaad de wagen hield in waar het niet mocht, we zagen dat de wagen 66000km had gelopen, en we vroegen langs onze neus weg waar de klant ging tanken. “Ik heb thuis een tank nog staan en als ik langs de weg tank enkel bij de goedkoopste tankstations.”
Customer of Nissan Navara came to us with the request to write off the EGR valve of his car. He had read something about it on the internet, we asked him why he thinks that and he answered “my car sometimes holds back for a few seconds when I ask power”. We did a test drive together, with the customer and indeed the car held back where it should not, we saw that the car had driven 66000km, and we asked casually where the customer was going to refuel. I still have a tank at home and when I refuel along the road only at the cheapest petrol stations.
Wij vroegen of wij eerst iets anders mochten doen aan zijn wagen omdat we na het uitlezen van foutcodes op iets heel anders uitkwamen en vrij goedkoop de oplossing kon zijn, klant ging akkoord en vroeg wat kan er dan zijn?
We asked if we could first do something else on his car because after reading the error codes we came up with something else and the solution could be quite cheap. The customer agreed and asked what could be wrong?
We bestelden de brandstoffilter voor deze Nissan Navara en inderdaad de wagen was genezen en nam echt zijn vermogen op waar het nodig was, klant was verwonderd en blij erna, omdat we hem heel duidelijk maakten dat als we de EGR klep zouden weggeschreven hebben in dit geval we nog meer problemen op onze nek zouden gehaald hebben met de klachten van de wagen. Klant was er zich eerst niet van bewust en die snapte ook wel als hij erna bij iemand zou gegaan hebben waar ze niet verder zouden nagedacht hebben die meer problemen/kosten zouden begaan hebben.
We ordered the fuel filter for this Nissan Navara and indeed the car was healed and really took its power where it was needed, the customer was amazed and happy afterwards, because we made it very clear to him that if we had written off the EGR valve in this case we would have brought even more problems on our neck with the complaints of the car. The customer was not aware of this at first and he also understood if he had gone to someone afterwards where they would not have thought further who would have caused more problems/costs.
123performer wil de klant verwittigen dat goede diagnose heel belangrijk is vooraleer we iets gaan veranderen aan de wagen of het kan eindigen met hoge kosten erna, alles in dienste van de klant zijn wagen.
123performer wants to warn the customer that a good diagnosis is very important before we change anything on the car or it can end with high costs afterwards, all in the service of the customer’s car.
123performer heeft een diagnosetoestel die de meeste merken ondersteund om de fouten (DTC) te wissen en lezen, software-updates waar nodig is en om het voor de klant betaalbaar te houden en garantie kunnen geven aan onze klanten.
123performer has a diagnostic device that supports most brands to clear and read the faults (DTC), software updates where necessary and to keep it affordable for the customer we can give warranty to our customers.