Projecten

Land Rover Evoque 2.0 diesel, Dpf problemen na garantie fabriek.

Wij hebben deze wagen nagekeken op fouten en mogelijke problemen en deze hebben we kunnen oplossen door alles na te lopen en te herprogrameren van de motorstuurdoos.

Egr circuit gereinigd, Roetfilter professioneel gereinigd en dan echte kwalitiet brandstof is het een heel andere wagen dan tevoren.

 

Fiat Ducato 2.3 jtd 130 pk, alles vernieuwd van dpf, filters, software bij dealer en was niet opgelost, klant was wanhoop nabij

Klant met ducato mobilhome had na nieuw aangekocht na paar maanden al problemen met uitlaatgasbehandeling, bij dealer hadden ze alles vernieuwd in garantie en na paar maanden terug hetzelfde verhaal tot vervelens van iedereen. Auto was uit garantie en klant stond in kou en waren via via bij ons gekomen. Wij hebben op de auto diagnose gesteld door alles te demonteren en welke verbrandingsresten er waren in inlaat, uitlaat, roetfilter, EGR klep, koeler en nagaan waardoor er altijd dezelfde dtc (foutcode) terugkwam. Klant was blij dat wij blijkbaar toch de moeite doen en deden om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Het voertuig was na ons checken en het aan passen software motor plus kleine aanpassing een hele verbetering, voertuig rijd nu al meer dan 15000km zonder dtc en had nog nooit zoals tevoren gereden. Vorige week naar keuring geweest en was erdoor met testen deeltjesteller op roetfilter. Wij wensen de klant nog veel rijplezier met zijn ducato/mobilhome.

Mazda 6 2.2 skyactiv standaard 129kw/175pk 420Nm na aanhoudende problemen naar 225pk en 499 Nm

Mazda was via via bij ons gearriveerd met “tuning” van ergens anders met foutmeldingen onder andere van vermogen te gering, roetfilter vol, turbodruk te laag, en had beperkt vermogen van 75pk ongeveer. Klant had vele klachten bij  geen vermogenswinst en was stomverbaasd als wij direct konden aantonen dat de tuning wel maar kan werken als de auto in goede conditie verkeert maar de biturbo (2 turbos die synchroon op elkaar werken) die al tijdje defect was op de kleine turbo in lage toeren. De andere “tuning” had roetfilter uitgeschreven en gewoon laten zitten, daar volgde de situatie, dat de auto op zijn inlaat collector, roetfilter, luchtfilter en turbodruksensor volledig toegeslipt was van roetophoping en met alle gevolgen vandien. Auto had een 100.000km geleden laatste keer gerenegeerd op zijn roetfilter, dus wisten we dat we er veel werk gingen aan hebben.

 

Mazda had arrived with us with “tuning” from elsewhere with error messages, including power too low, particulate filter full, turbo pressure too low, and had a limited power of approximately 75 hp. Customer had many complaints about no power gain and was astonished when we could immediately demonstrate that the tuning can only work if the car is in good condition but the biturbo (2 turbos that work synchronously) that had been defective for a while on the small turbo at low revs. The other “tuning” had written out the particulate filter and just left it in place, there followed the situation that the car on its inlet collector, particulate filter, air filter and turbo pressure sensor had completely slipped from soot accumulation and with all the consequences that entailed. Car had last regenerated on its particulate filter 100,000km ago, so we knew we were going to have a lot of work to do on it.

Na vervangen Biturbo (OEM part), leeghalen roetfilter, vervangen turbodruksensor, vervangen luchtfilter en andere sensoren en demonteren en reinigen en monteren inlaat collector begon de wagen te “herleven”. Dan door de aanwezige “tuning” en verkeerde diagnose van de wagen zijn wij moeten vertrekken met originele aangekochte software voor deze wagen en hebben we die aangepast op ons weten en kunnen.

 

After replacing Biturbo (OEM part), emptying the particulate filter, replacing turbo pressure sensor, replacing air filter and other sensors and dismantling and cleaning and installing the inlet collector, the car began to “revive”. Then due to the “tuning” and misdiagnosis of the car, we had to leave with original software purchased for this car and we adapted it to our knowledge and ability.

Auto klokt op onze Dynomax 4000 Pro af met 0.1 pk correctie 225.2 pk en 499.7 Nm koppel na alle vervangen onderdelen en groot onderhoud.

Klant wist niet wat hem overkwam als we eerst testrit gingen deden met zijn wagen.

 

The car clocks in on our Dynomax 4000 Pro with 0.1 hp correction, 225.2 hp and 499.7 Nm of torque after all replaced parts and major maintenance.

Customer did not know what happened to him when we first took a test drive with his car.

Audi A4 B8 model 2.0 tdi, standaard 136 pk of 100 kw, stage 3. 225.1 pk

Audi A4 B8 model 2.0 tdi, standaard van 136 pk of 100 kw stage 3.

Audi A4 B8 model 2.0 tdi, standard 136 hp or 100 kw, stage 3.

Aangepast aan de wagen; inwendig aangepaste turbo, verwijderen DPF en EGR, nieuwe OEM injectoren top gemeten op dyno 189.8 pk en 430 newtonmeters.

Changed to the car; intake modified turbo, delete DPF and EGR, new OEM injectors, tops on the dyno 189.8 horspower and 430 torque.

 

Na veranderen intercooler naar Wagner Competitie Intercooler top gemeten 225.1 pk en 445 newtonmeters.

After changed the intercooler to Wagner Competition Intercooler tops on the dyno 225.1 horspower ans 445 torque.

Je kan prijsofferte vragen voor individuele aanpassingen aan jullie wagen.

You can ask the price for exceptionel changes to your car.

Toyota Hilux 3.0 D4D, vermogen tekort bij heavy duty en klant vroeg om raad na 200000 km

 Toyota Hilux een groot verschil na ons werk in het testen, controleren van elk onderdeel van de motor. Standaard gegevens van deze wagen zou 170 pk of 126 kw moeten hebben.

Toyota Hilux big difference after work, testing and checking every single part of the engine. Standard has this vehicle 170 hp or 126 kw.

 Het voertuig had bij aankomst maar 134.5 pk en te weinig koppel. Controleren, reinigen en testen van verschillende onderdelen bekwamen we een verbluffend resultaat na enige tijd.

Vehicle has just 134.5 hp and not enough torque. Checking, cleaning and testing every part of the engine we become a good result but it’s take some time.

 

 Turbo kwam geblokkeerd door aanslepende slechte werking van EGR klep en door deze te vernieuwen en na verschillende tests op onze testbank kwamen we tot dit mooi resultaat, wetende dat een originele goed werkende Toyota Hilux toch een 10 pk minder presteert dan standaard opgegeven vermogen. Bekijk zelf maar het vermogenstabel van onze testbank na het op punt zetten van deze wagen naar 195.8 pk.

Turbo was blocked by not good working EGR valve and afther replace this and many tests later on our testdyno became we to this nice result, nowing that a good condition working Toyota Hilux a 10 horsepower less performed as standard showing on the papers. Look at yourself to the tabel of our test dyno afther to taking our care to this car to 195.8 hp.

Deel uw ervaring