Door deze werkwijze zijn wij misschien iets duurder dan tuners die standaard tuning verrichten en geen eigen testbank hebben/gebruiken. Dit vertaalt zich uiteindelijk toch volledig in de rijeigenschappen en blijvende conditie’s van je voertuig. Vermogen en koppel meten is de juiste instelling om vanaf daar te vertrekken.
Door het gebruik van onze 4×4 rollenbank / vermogensbank kunnen we en willen wij onze klanten meer service bieden. Direct kunnen we zo aantonen wat de resultaten van onze aanpassingen zijn. Wij zijn van mening dat softwareontwikkeling / tunen / herprogrammeren zonder een dergelijke testbank heel moeilijk is. Het hebben van zo’n “rollenbank” is echt een must en wij zijn dan ook in het bezit van een zeer professionele Dynomax 4×4 vermogensbank. Ons model Dynomax 4000 pro AWD is een volledig gesynchroniseerde AWD (All Wheel Drive) testbank. Steeds meer auto’s zijn voorzien van 4WD omdat het vermogen steeds verder toeneemt en de vraag naar veiligheid en grip (hiermee) stijgt. Om aan deze wensen te voldoen is 4×4 onontkomelijk en echt wel nodig om het juist te meten en het juist te weten. Perfecte simulatie zoals op de weg, daar streven we voor. Gelukkig is onze testbank hier óók wel op voorbereid. Door gebruik te maken van een verbinding tussen de voorste en achterste rollen zijn hier geen verschillen in wielsnelheid mogelijk. Of u nu een 2WD of 4WD voertuig komt testen, uw voertuig zal geen foutmelding geven van ABS enz. Niet alleen 4×4 auto’s vereisen overigens een 4×4 bank. Steeds meer moderne 2WD aangedreven voertuigen verlangen ook een 4WD rollenbank, aangezien de jonge voertuigen detecteren dat de achterste wielen niet mee draaien. Wij opteren enkel voor de beste simulatie zoals op de weg. De ECU kan hierdoor het vermogen verlagen of beperken en zodoende kunnen we het werkelijke vermogen niet juist meten.
Qua maximaal te meten vermogen en koppel, trappen we met onze testbank niet snel “op onze tenen”. Onze testbank kan tot 2000 Pk en bijna 4500Nm koppel verdragen.
Is koeling en lucht voor je wagen noodzakelijk?
Wij werken met een Industriele Bapro koeling met twin ventilators die gevoed worden door dubbel industriele stroom (400v) aandrijving die enkel dient om meer lucht en koeling toestroom te bieden aan je wagen, zoals je met meer dan 200 km/ u op autosnelweg zou rijden. Dit enkel om de beste simulatie te hebben zoals op de weg en zekerheid dat alle radiatoren van je wagen genoeg koeling kan krijgen.
Je kan ook aanvraag doen om je wagen op de testbank te plaatsen door ons voor een vastgelegde tarief.